Waterval

1,9 %

Maximale stijging

4,2 %

Het gehucht Waterval bevindt zich in een hele rustige, mooie omgeving in het zuid-westen van Limburg. Je vindt dit dorp als je van Meersen naar Ulestraten fietst, maar niet de doorgaande weg volgt. Zodra je Meersen verlaat, sla je rechtsaf naar Waterval. Deze afslag staat gemarkeerd met bordjes voor de Amstel Gold Race.
Nadat je bent afgeslagen, zie je voor je de weg steil omhoog lopen. Je hoeft hier echter niet omhoog, want dit is de klim voor mountainbikers. Als je met de racefiets bent, volg je de weg met een bocht naar rechts. Het stijgt hier licht terwijl je door de bossen fietst. Een paar honderd meter verder kom je in Waterval. Veel stelt dit dorp niet voor, er zijn slechts enkele huizen en geeft je het gevoel dat je terug in de tijd bent gegaan. Na Waterval volgt een scherpe linkse bocht, hier vind je het steilste stuk van de klim. Dit is overigens niets om bang van te worden, want steiler dan 5% wordt het niet.

Heuvels in de buurt van Waterval

Vlakbij Waterval liggen onder andere de Lange Raarberg, de Visweg en de Korte Raarberg. Een uitgebreid overzicht van leuke klimmetjes vind je in het overzicht heuvels in Zuid-Limburg.